viernes, 4 de octubre de 2013

La meva Competència Digital

Les competències digitals estan conformades per cinc diferents. Aquestes són: la competència informacional, la tecnològica, les alfabetitzacions múltiples, el component genèric i la Ciutadania digital.

Si m'hagués d'autoavaluar, em posaria un 7 sobre 10. El motiu d'aquesta qualificació és per diverses raons que tot seguit exposo.

En les dues primeres competències, la informacional i la tecnològica tinc gran habilitat per resoldra-les ja que he tingut la sort de dur molts anys amb un ordinador a casa. Vaig començar a utilitzar ordinadors als 4 anys, quan la meva germana gran va comprar el primer. Utilitzava el sistema operatiu del Windows 3.11, que s'havia d'accedir mitjançant comandaments de consola. Per tant he tingut l'oportunitat de crèixer conjuntament amb la evolució tecnològica, i entendre-la de forma senzilla.
Respecte a les alfabetitzacions múltiples, penso que no sóc un dels casos que el propi Jordi Ardell comenta, a més a més de mantenir diàlegs orals/escrits, tinc sort d'haver i d'estar treballant per a persones amb necessitats educatives especials, les quals precisen una comunicació diferent, ja sigui mitjant simbologia corporal, sistemes pictogràfics...

Per finalitzar, comentar que els dos darrers aspectes, són els que més em fallen, ja que en el component genèric erro per no ser suficientment crítica, hauria de contrastar més la informació. 

En l'aspecte de ciutadania digital hi trobo la meva criptonita. És cert que actualment és on ens dirigim, en un punt de confossió entre realitat versus virtualitat, però no podria soportar-lo. Hi ha un llibre (fins el moment literatura fantàstica) que es diu Ready player one, d'Ernest CLINE. Aquest planteja un futur en el que la realitat virtual és una molt més agradable que el propi món real. Els nens van a l'escola de forma virtual, la informació s'ofereix allà, com si fossin sales de xat però són classes. Fins i tot on la gent s'arriba a conèixer i a intimar que fins i tot la prostitució és tracta d'un tema virtual.



2 comentarios:

  1. Molt bona reflexió! Tens les idees clares i molt ordenades i així es demostra en el text. L'ús d'exemples crec que és una eina molt bona per deixar més clar allò que vols explicar. Les fotos també estan molt ben trobades.

    ResponderEliminar
  2. Penso que el món virtual no ha necessàriament de desplaçar al real, en definitiva som essers que necessitem el contacte físic per les coses més importants.

    ResponderEliminar