lunes, 14 de octubre de 2013

Què penso de les pel·lícules com un recurs didàctic/educatiu? Com ho aplicaria?


Crec que fer ús de pel·lícules amb finalitats educatives tenen un gran nombre d'avantatges tals i com:


  • Representa la societat tal i com és sense necessitat de ser explicada explícitament.
  • Ús d'un alfabet no tradicional, ús de la imatge.
  • Ens permet empatitzar, "viure en primera persona" les situacions que ens mostra, és a dir, identificar-nos.
  • Ens trasllada a altres espais i temps i fer-nos una idea de com eren.
  • Ens permet entendre i aprendre de manera més visual els conceptes que ens vulguin explicar.
  • Eina equitativa entre estudiants, és a dir, proporciona una major facilitat de comprensió en persones que no coneixen gaire bé la llengua.
  • Motiva als estudiants haver de fer classe amb elements d'aquestes característiques.
  • Fomenta l'anàlisi crític.

Però també comporta, en menor nombre, algun inconvenient com:
No disponibilitat de temps suficient en el currículum estudiantil per la visualització d'aquests, a part de que les classes no són el suficientment llargues de manera que comporta tallar-les en un punt, reanudar. Fet que comporta que s'allargui varies sessions i que es perdi la motivació i el fil del film.
Per tant, el que jo faria seria prepara un guió pels alumnes amb el que volgués analitzar de la pel·lícula dies abans de la seva visualització. Aclarir els dubtes que es poguessin tenir. Tenir una sessió acordada amb altres professors per tal de poder fer la visualització sense interrupcions i després un debat sobre aquesta, orientant als estudiants al que ens interessa que hagin entès i després l'execució del treball o activitats plantejades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario