jueves, 24 de octubre de 2013

Crítica sobre un spot publicitari

Avui realitzaré la descripció i crítica sobre el com ha estat gravat i que opino del següent spot publicitari: Aquest és un spot que hem vist fa uns anys sobretot a la campanya nadalenca (moment clau en que aquests productes fan el seu "agost") en la televisió nacional dedicat a un perfum de la marca Dior. 
Si el vols veure, prem aqui.
Descripció objectiva del spot, què veiem i com ho veiem: 

Apareix una noia rossa vestida de color daurat. L'entorn en el que es troba és de colors neutres, hi ha un que destaca més, el daurat, aquest és en forma líquida dins d'un recipient de gran mesura. Apareix una ampolla de perfum.

En el primer frame li veiem un primeríssim primer pla dels ulls, però aquest té un moviment de transició amb un zoom que s'allunya passant d'un primeríssim primer pla a un pla mig (passant pel primer pla en aquesta transició). L'angle de la càmera és normal. 


De cop i volta hi ha un salt en la imatge, passa del pla mig al pla sencer, aquest cop sense moviment, sembla que l'angle aquest cop sigui subtilment contrapicat, ja que la persona es situa a la part de damunt de la imatge i la piscina del líquid daurat als seus peus.  
A la següent transició d'imatges, l'enfoquen de lateral, aturant-se en una escala de primeríssim primer pla en el seu peu introduint-se en la piscina daurada. 

Més tard enfoquen amb un angle contrapicat (com anteriorment he dit, és molt subtil) la seva reacció plaentera en la immersió d'aquesta piscina. L'escala està compresa entre un primer pla i un pla mig, veiem que la imatge talla el capdamunt del cap i baixa una mica més enllà dels pits. 

Tot seguit l’enfocat des de endavant, un pla general de la piscina metal·litzada i la seva cama que s'introdueix en aquesta. 

Seguidament veiem com surt el cap de l'ampolla del líquid daurat en un pla detall. La tornen a enfocar a la model caminant dins del líquid daurat movent els braços, aquest cop amb un angle picat i de cantó. Segueix sortint l'ampolla del líquid i mentres ho fa la càmera es va apropant amb molta lentitud. Ara enfocant a la model, ella para i es gira a mirar directament a la càmera, l'enfoquen realitzant un primer pla d'ella i com amb l'ampolla de perfum li van fent un zoom molt lent. 
De nou l'ampolla, ara el zoom va en contra la ampolla i ja està sortint del tot del líquid.

Descripció subjectiva del spot:

La major part dels anuncis de perfum utilitzen a la dona com a reclam ja que és símbol de sensualitat, harmonia, tranquil·litat i suavitat que maneja en la seva forma de ser, també és vista com un símbol sexual que és capaç d'atreure les mirades de tots els homes i així cridar la seva atenció. En aquest spot, específicament, l'aparença física de la dona és tractada com a objecte en el moment en que la representa com a forma i contorn del element en venda, és a dir, podem observar la clara fusió existent entre les formes de l'ampolla del perfum i la vestimenta de la dona. 

A més a més, el daurat, color predominant en l'anunci, té certa associació amb l'or, la qual cosa ens indica que es tracta no d'un producte  de luxe. El perfum va dirigit a dones amb un nivell socioeconòmic alt, a les quals els agradi el poder, l'or... En certa mesura, l'anunci tracta de mostrar que aquest perfum farà a les dones sentir-se poderoses. Per acabar, esmentar que el que realment es ven és la marca i no pas el producte en si, l'últim frame és molt clar en aquest aspecte, ja que les lletres de la marca són més grans que el nom del propi producte. Una marca què és? una manera de viure, de formar part d'una elit...

2 comentarios:

  1. Sempre m'ha semblat ironic. Les empreses de perfums es quantitats absurdes de diners en fer publicitat per al seu producte en un format que per definició no permet oferir cap demostració del producte en si. El missatge de la publicitat en aquest cas no esta relacionat amb el producte en concret, sino amb la marca, la idea rere la marca... moltes vegades el mateix anunci es podria utilitzar per vendre qualsevol altre tipus de producte de luxe com joyes, roba etc... Sembla que el perfum i surti per casualitat en un anunci de perfum

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Molt bona observació! no se si has vist algun cop un anunci de desodorants que diu, ven acercate, hueles eso? ese es el olor del desodorante (és a dir, a ressss) aquell és l'únic anunci relacionat amb olor bastant intel·ligent, però com tu dius, el que volen vendre són marques, "evidentment" que si et poses aquell perfum o desodorant (exemple axe) triunfaràs!!!!!!!!.

      Eliminar