lunes, 14 de octubre de 2013

El meu ús de les eines 2.0.

Si vols descarregar l'article prem aqui.
Arrel l'article del Dr. Pere Marquès Graells La web 2.0 y sus aplicaciones didácticas 2007 he reflexionat sobre quin ús faig d'aquestes, en quin context,...
Els requisits previs per fer ús de les aplicacions Web 2.0. són les infraestructures habilitades per accedir-hi.

En el meu cas hi compto amb l’accés a webs 2.0. gràcies a una connexió a Internet des de casa (majoritàriament dels cops) però també mitjançant la connexió que m’ofereix la ciutat on m’ubiqui (per la biblioteca o zones amb wi-fi).

L’àmbit de competències el descric detalladament en l'entrada anterior, però resumidament,  crec que en tinc bon nombre d’aquestes, tant digitals com socials.

Mitjançant avancem en el article, anem veient més apartats, el primer, “crear blogs i wikis”. D’aquest seguit de webs, jo actualment he començat a utilitzar un blog personal, en el qual explico coses que em venen al cap i vull expressar (entri o no gent a llegir).
Respecte wikis, faig ús d’elles, però no hi col·laboro en cap, fins al moment, ja que aviat haurem de fer una per aquesta classe.

En els entorns per a compartir recursos, utilitzo sovint webs per a descarregar llibres penjats a la web, com “quedelibros” o “bibliotheka”, si vull cercar documents, o revistes faig ús de planes web que comparteixen documents d’aquestes característiques com “4shared” (encara que aquest no només comparteix revistes i documents, també música, pel·lícules…). No faig molt d’ús de pàgines per a imatges, ja que no m’agrada, em fa desconfiar molt i no m’agradaria que les meves fotos acabessin en mans d’algun hacker o una cosa similar.

Per visualitzar vídeos normalment faig ús del “youtube”. Altres aplicacions web, com presentacions multimèdia, disposar de podscasts etcètera, conec on dirigir-me (slideshare, aradio o bé webs de emissores radiofòniques) però ja no ho utilitzo tant com abans que era una gran seguidora d’un programa de radio.

Fent referència a les xarxes socials només utilitzo dos i de maneres molt diferents. Facebook, d’una manera activa i twitter de forma passiva, és a dir, amb aquesta xarxa social, tan sols segueixo a persones, entitats, partits polítics… per tal de conèixer de primera mà com està la situació laboral, econòmica, militant, del tercer sector... o bé la seva opinió, això m’ajuda a construir la meva realitat sense que hagi mitjans d’informació com la premsa escrita que la distorsionin tant.
Però a més, hi ha altres tipus de recursos web 2.0. dels quals els que sovint utilitzo són el calendari (google calendar) aquest recurs l’utilitzo des de que he començat a estudiar a la Universitat i de moment no tinc cap queixa, tinc tots els dies organitzats i puc fer el que vull i necessito sense anar estressada, per primer cop.
Un altre recurs seria el traductor, especialment per l’anglès ja que no se’m don gaire bé.

No hay comentarios:

Publicar un comentario