lunes, 14 de octubre de 2013

Què és una wiki?

Qui no sap què és una wiki pot obrir, l'explorador d'internet, segurament li surt google i pot buscar el significat.

El que ens expliquen de manera més comuna és l'origen de la propia paraula (hawaià, wikiwiki vol dir ràpid) igual que obtenim nosaltres la informació a trevès d'ella, de manera molt ràpida.

També ens explica que la més habitual és la wikipedia, i que són planes web que s'editen en grup, mitjançant la col·laboració de les aportacions d'aquestes persones.

L'estructura d'aquesta és dinàmica, ja que es pot canviar constantment i que el seu contingut pot ser fiable o no.

Esmentar, que a classe n'estem construïnt una com a treball transversal de l'assignatura de CIE II.

Per últim m'agradaria comentar una anècdota entorn aquestes planes web i les seves característiques. No fa gaire, la meva parella i jo vam debatre què era un lustre, jo li deia que 5 anys, ell que 15, a l'estona em va dir que anès al ordinador, que m'ho demostraria, i vaig veure que a la wikipedia posava exactament que eren 15. Me'n vaig adonar del que havia fet, però unes altres persones o jo mateixa en un altre moment o amb una altre informació ens ho creiem, per tant, hem de contrastar sempre la informació!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario