viernes, 29 de noviembre de 2013

L'aprenentatge arrel la tecnologia com a mètode innovador

L'experiència educativa sol estar lligada a l'estigma social, prejutjada i etiquetada com un procediment avorrit, poc productiu, més aviat reproductiu, que a hores d'ara s'està dedicant a uniformitzar el pensament i fins i tot està treballant per l'empobriment d'aquest.

Com en tota branca d'estudi, a la pedagogia (ciència que estudia la propia educació), analitza, investiga, treballa tant a nivell de continguts que s'han d'impartir als alumnes a l'edat de x anys, com les tècniques i instruments amb els quals es poden fer, tots aquests aspectes amb els seus pros i contres. És per tant que tot seguit analitzarem la influència que tenen els nous mecanismes educatius relacionats amb la tecnologia, en l'educació dels infants. 

Per tal de que un aprenentatge es consol·lidi en alt grau hem de treballar perque l'experiència viscuda sigui significativa per a la persona, a més de poc usual, innovadora.


És aquest últim aspecte, el que parlarem ara en aquesta entrada, la innovació causant de la motivació personal en vers l'aprenentatge arrel l'eina tecnològica.
Darrerament, en el municipi de Rubí s'ha dut a terme un projecte que compleix amb aquest aspecte del que vaig a parlar, la innovació. S'ha QRcodificat un munt de carrers importants de la ciutat i els propis carrers en els quals s'ubiquen els centres que participen en el projecte. L'han dut a terme alumnat de secundària en formació de les TIC.
A més a més, aquesta codificació afavoreix la interacció social en vers l'accés d'aquesta informació, accedint mitjançant dispositius adaptats.
El projecte, afavoreix l'accés a aquestes dades no només en els educants i en un context i espai determinat. Penso que ha estat una idea molt bona i que cal·len més d'aquestes, ja que aquest tipus d'aprenentatges són realment aprenentatges, no pas memoritzacions que a curt termini oblidem, són experiències que ens formen.

Aquest projecte ha estat un aprenentatge experiencial i creatiu pels propis alumnes, en el qual no només han treballat el contingut, posar en pràctica les habilitats en les TIC, sino la informació històrica, arquitectònica, etc. del entorn en el que viuen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario